Livet som naturvetare.

Ann | 2012-08-29 kl. 20:22:00
 
Som tidigare nämnt har jag börjat skolan nu. Gymnasiet är ungefär som jag väntat mig- ganska segt att gå upp tidigt på morgonen, roligt på mattelektionerna, ovant med så mycket människor överallt (jämfört med de knappt hundra pers som gick på min skola innan- F-9...), asgött när man fått sina datorer och ännu bättre när man märker att det finns photoshop på dem, välbehövt med lunch, underbart att få sova på bussen hem, och än mer underbart med sovmorgon tre dagar i veckan.
Såhär efter skolstarten märker man hur absolut icke-överskattat sommarlovet är. Längtar redan, och jag vet att det är fånigt. Men hur kan man inte längta? Tanken på att jag måste gå och lägga mig tidigt för att jag måste gå upp halv sju imorgon lockar inte riktigt- det där med att gå upp tidigt på morgonen blir inte lika mysigt när man måste. Det är ju betydligt mysigare att kunna vakna klockan halv åtta en sommarmorgon (inte för att jag gjorde det särskilt ofta.) och sen kunna välja om man vill gå upp eller sova vidare till klockan tio. Suck. Men den tiden kommer igen, vänner! Frukta ej!
Idag hade vi vår första biologilab. För att vara en naturare som tycker biologi är tråkigt så tyckte jag att det faktiskt var förvånansvärt roligt! Att jag visste svaret på en fråga som ingen annan kunde kanske gjorde det lite bättre- men äh jag vet inte. Bilden är från när vi skulle studera kloroplaster och klyvöppningar på en ormbunke genom ett mikroskop. Vi skulle även studera eukaryota celler, torrjäst, epitelceller och blodkroppar, och även fast Talan tog ett preparat med en artärbit istället för de färdiga preparaten med blod så gick det rätt bra ändå. 
 
Just nu lyssnar jag på sånt här:
The Knack – My Sharona
och jag funderar på att ta en macka innan jag förmodligen måste göra mig klar för att sova.
Sen saknar jag Matilda massvis. Åh! ♥
Kommentarer
Postat av: Emma Wallgren

Haha, kul att jag inte förstod något av det där ni skulle studera.. Jag och NO går såå bra ihop alltså. Det enda jag sa på NO-lektionerna var typ "jag fattar inte..."
Stackars Svedde som fick förklara allt, haha.

2012-08-29 @ 21:22:57
URL: http://emwallgren.blogg.se/
Postat av: Talan

Hahaha jag ska nog lyssna bättre på Rune, bästa biologi läraren;)

(Men vi fick ju se sånt som de andra inte fick se,t.ex.en preparat med en artärbit, häftigt ju:P)

2012-09-11 @ 20:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0