Daniel

Ann | 2012-08-16 kl. 19:03:00
Gullig bror- och systerbild.

I samband med att det slog mig att min bror flyttar hemifrån imorgon kom jag på att jag fortarande inte lagt upp några bilder från hans student. Så det tänkte jag göra nu; så att på de mornar då jag saknar hans långa gestalt vid spisen när han kokar gröt kan jag kolla tillbaka på dessa bilder och låtsas att han är kvar här hemma. Vet inte hur länge det kommer dröja  innan han kommer hem igen, men hur sorgligt det än är vet jag att han kommer ha det bra dit han kommer flytta så jag kan trösta mig med det (oj vad mamma-aktig jag lät nu..).
 
Förövrigt har jag börjat skolan nu. Numera är jag en förvirrad etta som går vilse i den oändligt stora skolbyggnaden bland alla stora och läskiga tvåor och treor. Eller, det är iallafall vad de tänker att vi gör.
Jag vill inte klaga för mycket (för det har jag redan gjort tillräckligt inför mina vänner...), men det var faktiskt bara otur att när jag väl börjar skolan och inte kan vara ute lika mycket så kommer det varma sommarvädret man gått och väntat på i en månad.
 
Men nog om skolan nu, för jag vet att majoriteten av de som läser detta fortfarande har sommarlov.
Så nu ska jag gå och äta kvällsmat med min familj, och kanske hinner jag fånga de sista glimtarna av sommarsolen.
 
TA VARA PÅ DE SISTA DAGARNA PÅ SOMMARLOVET NU!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0