Hej vinter!

Matilda | 2012-12-04 kl. 17:38:00
Har haft en riktigt mysig dag som startade mindre bra, men sedan har vänt under dagen.
Dagen började då med att jag när vi skulle åka iväg mot skolan hade det snöat så galet mycket under natten (mysigt egentligen) att bilen nästan var igensnöad vilket resulterade till att det blev en hel del skottande (av min bror, haha) och kaos. Sedan kom då idrotten. Det skulle varit roligt, OM jag inte hade varit så otroligt seg och inte var riktigt på topp. Inte nog med detta hade vi ett matteprov i algebra med långa uttryck att förkorta som sjutton. Nu var mitt humör nere på botten och jag ville bara åka hem.
 
Nu var det dags för hemkunskap, och jag som glömt det där viktiga pappret igen för tredje gången hoppades inte direkt på en snäll och mild lärare. Hittills hade inte så mycket gått i min väg, men jag gick dit i alla fall och det visade sig att det var detta som vände hela dagen. När jag kom in i klassrummet och kollade på tavlan vad vi skulle göra visade det sig att vi inte skulle göra något mindre än KANELBULLAR!
Resten av dagen har inte kunnat vara annat än bra med en påse kanelbullar (eller ja, vaniljbullar som jag gjorde då) i skåpet. Dessutom var det första gången jag tog fram kameran på väldigt länge idag och det var nice.
 
Bara en sak till. En så awesome sak som antagligen kommer göra hela denna långa vintern till ett winterwonderland även när det gått tre månader med kall snö och tjocka kläder: JAG SKA SE MUMFORD AND SONS LIVE I APRIL tillsammans med de bästa människorna man kan tänka sig (bla Ann)!!
 
Detta var då inte ett kort inlägg, men måste väl variera lite antar jag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0