Decemberbarn

Ann | 2012-12-04 kl. 21:02:00
 
Jag klär mig som av rutin i stickat, går ingenstans utan raggsockar,  fäster bak luggen som alltid, står och söker med blicken högt högt högt upp i himlen men snön tar aldrig slut, väntar tills bilarna passerat innan jag mimar med i mitt personliga soundtrack som jag alltid har i öronen, spelar favoritlåtar på gitarr och sjunger högt trots att alla i huset hör, har mysighet som min största prioritet mer än vanligt, jag lever för varm mjölk, mörka morgnar, tassande barfotafötter över kalla golv, kramar under tjocka jackor, sitter kvar i skolan sent och lyssnar till ekande julmusik, varvar skratt med blickar ut genom fönstret på lektionerna och jag vill bara springa ut i snön och lägga mig där och andas rök och känna tårna domna bort och få snö i håret och tänka att nu finns det bara bra saker som händer och nu spelar det ändå ingen roll längre för nu har jag klarat hösten och nu är det vinter och mitt hjärta värker av lycka för jag har de bästa vännerna man kan ha och snart är det lov och jag har en chokladkalender i skåpet.
 
Kommentarer
Postat av: dafiegiiirl

WORD. älskar dig pannan.

2012-12-04 @ 21:09:25
URL: http://dafiedencoola.blogg.se
Postat av: Jenny

fiiiint!

2012-12-04 @ 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0