BERLIN

Ann | 2012-07-03 kl. 15:46:56
 
Här är lite bilder från Berlin! Det var en underbar resa, jag tror nästan inte att det kunde blivit bättre.
Vi skämde ut oss på U-bahnen, pratade högt på svenska i bussen för att sen märka att en svensktalande man satt bredvid oss, dansade vals i Charlottenburg-slottet, levde på starbucksprodukter, thaimat och hamburgare, fick en lektion på hur man uttalade "Schnitzel", klättrade i träd, gick längs med Kurfürstendamm, blev kär i hotellets kypare och shoppade massvis. Framförallt gick vi i mängder, men gjorde oss även experter på de lokala busstiderna. Flera sevärdheter fick vi sett också. Några av oss försökte till och med använda vår tarvliga tyska för att göra oss förstådda av Berlinarna; en spännande upplevelse som kunde slutade i lite skratt och idiotförklarande blickar av tyskar som inte fattade vad vi snackade om.
 
Detta är verkligen bara ett smakprov av alla bilder jag tog. Jag har många, många fler, inte minst på oss som klass, men eftersom jag inte riktigt vet vilka man får lägga upp bilder på och inte tar jag inte så många såna i detta inlägget.
 
Nu ska jag ut och klippa gräset. Jag ser minsann hur ni klappar era intresse-hamstrar...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0