Gitarr

Ann | 2011-11-29 kl. 15:36:46



Jag älskar att spela gitarr. Ända sen min bror fick sin första gitarr för ungefär 8 år sedan (eller något sånt) har jag gillat att sitta och plocka på strängarna. Jag självlärde mig själv mycket ackordspel, och för ca 2 år sedan började jag ta lektioner, främst för att lära mig spela melodi. Jag kan inte påstå att jag egentligen är speciellt bra, och jag har lite svårt för att ta ut bl.a basnoter, men det är något med mig och en gitarr. Står det en gitarr i ett rum bara drar det i fingrarna efter att spela, och jag vill hela tiden bli bättre. På senare tid har jag börjat leta upp bra tablaturer för att lära lära mig låtar jag tycker om. En stor förebild inom "gitarrkonsten" (det låter görflummigt..) är Jose Gonzalez och Mumford & Sons. Så bra vill jag också bli.

När man har kramp i händerna och och blåsor på fingrarna för att man spelat för mycket; då är allt som det ska va!

Och förlåt för lite halvdåliga bilder. Men jag kände att något får det väl ändå va.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0